מהעיירה אתנה לפיש לייק

25.7, יום שלישי-

יום אפס באתנה- אחרי שהגענו ערב קודם לאתנה, זכינו בקבלת פנים מדהימה. קמנו בבוקר אחרי שטרייסי וגראלד, החברים של האפי, הלכו לעבודה, ובילינו את היום עם טריסה אמא של סטייסי. אכלנו דגנים עם חלב (כמה שדבר סתמי יכול להיות מרגש כשלא אוכלים אותו 4 חודשים). ישבנו עם טריסה די הרבה וקשקשנו. אחכ לקחנו את הרכב ונסענו לעשות קניות בעיירה קצת יותר רחוקה כי שם יש וולמרט גדול. הדרך הייתה מדהימה, בעמק בין חוות של צפון קליפורניה. אכלנו צהריים במסעדה באזור וחזרנו לאתנה אחהצ. לשמחתנו סטייסי וגראלד חזרו בערב למרות שמסביב היו לא מעט שריפות וישבנו כולם לארוחת ערב ביתית שטריסה הכינה.

26.7, יום רביעי-

מייל 1597.2 עד מייל 1600.9, סהכ 3.7 מייל. 5.9 קילומטר.

קמנו מוקדם כדי שטריסה תוכל להסיע אותנו לפארק באתנה. היא הכינה לנו ארוחת בוקר וישבנו עם סטייסי בשעה שש לאכול ובשש וארבעים כבר היינו בפארק של אתנה. התכנון המקורי היה לחזור בבוקר לשביל אבל דן ואנה- חברים טובים של האפי ממונטנה (שם היא עשתה תואר שני), עושים טיול בקליפורניה והם באים לטייל איתנו ליומיים ומגיעים רק אחהצ.

האפי ואני בילינו ממש כל היום ברביצה על הדשא בפארק. זה היה מדהים. ישנו, קראנו, דיברנו בטלפון, אכלנו, ובעיקר רבצנו. בשלוש וחצי דן ואנה הגיעו. הם נסעו באוטו של אנה, ובחיים לא ראיתי רכב עם כ״כ הרבה ציוד. היא הביאה את כל הבית שלה. יצאנו מהפארק רק אחרי שעתיים כי לקח להם הרבה זמן לסדר את הציוד ונסענו לתחילת המסלול. בגלל שהתחלנו מאוחר עשינו 3.8 מייל למקום בו ישנו.

27.7, יום חמישי-

מייל 1600.9 עד מייל 1617.6, סהכ- 16.7 מייל, 26.7 קילומטר.

קמנו בשש אבל יצאנו רק לקראת 7:30, כי הכנו ארוחת בוקר במחנה ולקח לאנה הרבה זמן לארגן את הציוד שלה. היא בחורה קורעת. לא הפסקתי לצחוק כל הבוקר. הלכנו יחסית לאט אבל לא מדי. הלכנו בשיירה ביחד ודיברנו כל הדרך ככה שהזמן עבר מהר. עשינו הפסקת בוקר במעיין. ואחכ עשינו הפסקת צהריים באגם. היו בו מלא סלמנדרות, ונכנסנו לשכשך רגליים ואנה ודן נכנסו לשחות.

יצאנו משם לקראת שלוש וחצי והייתה עלייה די רצינית שלקחה לנו הרבה זמן. כל הדרך בעלייה היו מים שירדו מקירות האבן במפלים וזה היה מדהים. בפסגה עצרנו לקחת אויר ולצפות בנוף וראינו שלא התקדמנו הרבה ושאר הדרך עדיין יחסית בעלייה אז החלטנו ללכת למקור מים הבא שנמצא במרחק 5 מייל מהאגם שהיינו בו ולא ללכת את כל העשר שתכננו אחרת נגיע בחושך. הגענו בשבע למים ולידם היה מחנה חמוד, הדלקנו מדורה וישבנו יחד עד די מאוחר, ואפילו הלכנו לאחו ליד לצפות בכוכבים שזהרו בשמיים.

28.7, יום שישי-

מייל 1617.6 עד מייל 1641.2, סהכ- 23.6 מייל, 37.7 קילומטר.

קמנו כולנו בשש והפעם הצלחנו לצאת בשבע ורבע. היה לנו 0.3 מייל לעלות חזרה דרך שיחים לשביל וזה היה קצת מייגע על הבוקר. אבל שאר הדרך הייתה נהדרת. הלכנו כולנו יחד 3.5 מייל עד לנחל עם בקתת עץ רעועה שפעם הייתה בקתת ריינג׳רים. משם יש שביל שמוביל לכביש צדדי ואליו דן ואנה הולכים ומקווים למצוא טרמפ.

אחרי פרידה משניהם, האפי ואני המשכנו בדרכנו. כבר נהיה חם וקצת מאוחר ועוד 20 מייל לפנינו. כמובן שמהנחל הייתה לנו עלייה די תלולה ומתישה אבל אחריה רוב הדרך הייתה מישורית ואז התחלנו את הירידה- מגובה של כמעט 7000 פיט הגענו ל-2500 פיט בערך (ומחר יש לנו עוד 1000 פיט ירידה ואחכ הכל עלייה בחזרה :) ).

אכלנו ארוחת ערב בנחל והמשכנו עוד 2 מייל אחכ לגשר שחצה את הנהר שלידו היה מקום קטן לאוהלים.

29.7, יום שבת-

מייל 1641.2 עד מייל 1657.7, סהכ 16.5 מייל, 26.4 קילומטר.

הייתה לנו הבוקר הליכה של 6 מייל לאורך הנחל בין העצים עד לקמפינג די גדול. היו בדרך הרבה שיחים דוקרניים עם כל מיני סוגי פירות יער (כמובן לא נגענו, לא שווה את הסיכון).

מהקמפינג הלכנו על דרך עפר ואז על כביש עוד 6.5 מייל בערך עד לעיירה בשם סייאד ואלי- העיירה האחרונה בקליפורניה.

זו עיירה קטנה וישם שם בית קפה קטן שפתוח עד 14:00. הגענו לשמחתנו אחרי הליכה מייגעת בחום על הכביש ב-11:45. ישבנו עם כמה חבר׳ה בחוץ ונכנסנו לאכול- אין ספק שיש לנו עיניים גדולות. הזמנו המבורגר עם פטריות, צ'יפס, קולה ומילקשייק וקצת בחילה לקינוח. אחכ עשינו השלמת קניות אוכל בחנות.

ישבנו עד 18:00 כי פשוט היה חם מדי ללכת- אזור ה-37 מעלות. וציפתה לנו עלייה קשוחה שנחשבת לאחת הקשות. פיצלנו אותה לשניים- הלכנו 4 מייל עד לקמפינג על הרכס שם הייתה לנו תצפית מדהימה לשקיעה ומצד שני תצפית על ההרים מנגד משם תגיע הזריחה. העלייה בהחלט הייתה קשה אבל הלכנו לאט ומזג האויר נהיה נעים. היינו עוד מלאות כ״כ מהאוכל במסעדה שישר הלכנו לישון.

30.7, יום ראשון-

מייל 1657.7 עד מייל 1677.7, סהכ 20 מייל, 32 קילומטר.

קמנו בחמש כדי להתחיל את שאר העלייה שלפנינו כשעוד נעים בחוץ. היה עדיין חושך כשקמנו והזריחה לאט לאט הציצה מבעד להרים.

בעיקרון היו לנו כמה מיילים של עלייה די רצינית ושאר היום היה אמור להיות רגוע אבל זה הרגיש שכל היום אנחנו רק עולות ועולות. אתמול התחלנו בגובה של 1300 פיט והיום הגענו ל-7000...

אבל למרות העלייה, זה היה יום מקסים עם נופים מדהימים. עצרנו לצהריים ליד דרך עפר שהיו בה כמה מכוניות של מטיילי יום שאת חלקם פגשנו בדרך לשם. ליד היה אזור שטוח ומוצל ולא רחוק משם היה מקור מים. מכיוון שהיה ממש חם נשארנו שם בערך 3 שעות כדי להעביר את החום.

בערב ישנו ליד 3 חבר׳ה שהיו לידינו גם בהפסקת צהריים, ודיברנו על השביל והאפי ואחד הבחורים מסתבר גרים אחד ליד השנייה בפילדלפיה אז הם החליפו הרבה חוויות.

31.7, יום שני-

מייל 1677.7 עד מייל 1701.4, סהכ- 23.7 מייל, 37.9 קילומטר.

זה היה יום די מרגש כי עברנו את הגבול לאורגון! באמצע השביל יש פתאום שלט עץ שמצביע לכיוון אחד- קליפורניה, ולכיוון שני- אורגון. אחרי כמה מיילים הגענו לאזור מלא פרחים וריח משכר. באחד המרחבים היה שדה ענק של פרחים שנלקחו מתוך ספר של ד״ר סוס וכבר ביום הראשון שלנו באורגון, התאהבנו בה לגמרי.

בערב בקמפינג ישנו עם עוד 2 חבר׳ה. בזמן שאכלנו הגיע צבי שבא לאכול ואשכרה גנב כפית של מישהי. הוא לא פחד... ממש חצוף.

1.8, יום שלישי,

מייל 1701.4 עד מייל 1716.2 (העיירה אשלנד), סהכ- 14.8 מייל, 23.7 קילומטר.

היה לנו יום יחסית קצר אבל היינו די עייפות ופשוט רצינו להגיע כבר לעיירה. התחלנו את הבוקר בעלייה ואז כל הדרך הייתה לנו ירידה נוחה ומהירה לכביש. בדרך נתקלנו בחבורת פרות שחסמו את השביל ונדמה שהן לא כ״כ אהבו את הבנדנה האדומה שחי, אז הקפנו אותן מסביב והמשכנו בדרכנו :)

ממש לפני הכביש ציפה לנו טרייל מג'יק- צידנית עם שתייה קרה. כיף...

כשהגענו לכביש הבנו די מהר שכנראה לא נצליח לתפוס טרמפ כי לא היו כמעט מכוניות ואלה שכן עברו לא נסעו לאשלנד. אחכ הסתבר לנו שיש במרחק מייל מעין ריסורט שמשם לרוב אנשים מצליחים לתפוס טרמפ. בסופו של דבר פשוט הזמנו מונית מה שלא היה כ״כ נורא ולא כ״כ יקר.

היינו די חכמות ובגלל שהייתה לנו קליטה בשביל הזמנו מראש מקום בהוסטל באשלנד שלרוב הוא מלא. זה היה גם זול וגם איכשהו קיבלנו חדר לבד. הגענו לשם בשלוש והלכנו לאכול ואחכ לעשות כביסה ובילינו את שאר הערב בהוסטל.

2.8, יום רביעי-

מייל 1716.2 עד מייל 1717.5, סהכ 1.3 מייל, 2.1 קילומטר.

עשינו יום סידורים- קמנו והלכנו כמובן קודם כל לאכול ארוחת בוקר. אחכ הלכנו לכמה חנויות טיולים כי האפי רצתה לקנות מכנסי טיולים חדשים. ואז התחיל הטירוף- בגלל שבאורגון כמעט לא עוצרים בעיירות אלא בעיקר בלודג׳ים שעל הדרך, שולחים לשם חבילות עם האוכל. אז הלכנו לסופר גדול (לקחנו אוטובוס לשם) וקנינו אוכל ל- 25 ימים. חלק מהדברים שהיינו צריכות לא היו בסופר אז עברנו בעוד שני סופרמרקטים עד שמצאנו הכל. חבילה אחת שלחנו דרך ups כי הם לא מקבלים דואר רגיל ואת השאר שלחנו בדואר- אז דילגנו בין כל המקומות, עם מלא אוכל, באוטובוסים, בחום של 40 מעלות. סיימנו ב-16:30 עייפות אך מרוצות והתפנקנו ביוגורט עם מלא תוספות.

ואז היינו צריכות למצוא דרך חזרה לשביל. ניסינו כמה מלאכי שביל אבל זה לא הסתדר וכבר חשבנו ללכת לתפוס טרמפים מקצה העיירה, אבל אז מלאך שביל הגיב על פוסט שפרסמתי בקבוצה של דרום אורגון בפייסבוק ותוך שעה הוא בא לאסוף אותנו. מהשביל הייתה לנו הליכה די קצרה עד לקמפינג ושם פגשנו את סטטס, בחור שפגשנו די הרבה בימים האחרונים, והעברנו ערב נחמד.

3.8, יום חמישי-

מייל 1717.5 עד מייל 1738.7, סהכ- 21.2 מייל, 34 קילומטר.

קמנו בבוקר להליכה רצופה של 8 מייל למים, ואז לקחנו הפסקה קצרה. פגשנו שם זוג מאוד מבוגר, שהרשים אותנו בטירוף, ועוד כמה מטיילי יום. הלכנו עוד 4 מייל ואז עשינו הפסקה של 3 שעות. היה חום ממש גבוה ולא ראינו שום סיבה ללכת באמצע היום.

אחרי ההפסקה הלכנו עוד 9.2 מייל לאגם הייאט. פגשנו שם בחור מקומי שהראה לנו שביל צדדי על האגם עם אחלה מקום לקמפינג.

4.8, יום שישי-

מייל 1738.7 עד מייל 1760.9, סהכ- 22.2 מייל, 35.5 קילומטר.

קמנו ליד האגם, מילאנו מים בנחל, ויצאנו להליכה של 1.7 מייל עד לעוד מקור מים ואז הליכה של 7.6 מייל עם עצירה קצרה באמצע עד למים הבאים- נחל קטן מתחת לגשר. עשינו הפסקה קצרה והמשכנו עוד 4 מייל לעוד מקור מים שם עשינו הפסקה של 3 שעות. היו הרבה חבר׳ה שם, חלק הכרנו וחלק חדשים. אין ספק שפחות חם בצורה משמעותית מהימים האחרונים. אפילו די נעים. בארבע יצאנו לעוד 8 מייל והגענו לטרייל מג'יק- קולרים עם שתייה קרה ומים. משם המשכנו לשביל צדדי לבקתה שם הרבה חבר׳ה חנו ללילה וישבנו יחד בשולחן פיקניק לאכול עם כולם.

5.8, יום שבת-

מייל 1760.9 עד מייל 1770.7, + 2 מייל הליכה לפיש לייק. סהכ- 11.8 מייל, 18.9 קילומטר.

החלטנו לקום בשבע כי יש לנו יום יחסית קצר. יש לנו הליכה עד לפיש לייק ושם ההורים של האפי באים לפגוש אותנו אחהצ. ישבנו בשולחן פיקניק והכנו קפה, הלכנו לאסוף מים, ודיברנו עם כמה מטיילים והתחלנו ללכת רק ב-8:45. היה יום הליכה נעים סוף סוף, מזג האויר ממש השתפר, והשביל היה די מישורי. רובו עבר בין סלעי בזלת גדולים וההליכה הייתה עם נוף שונה ומיוחד.

כמעט לא עצרנו והלכנו רצוף עד לצומת שפונה לפיש לייק שם לקחנו הפסקה. ערב קודם שמענו שהשריפה שנמצאת ליד קרייטר לייק- אחת מנקודות השיא באורגון וכנראה בשביל באופן כללי, מתפשטת והם מתחילים לסגור חלקים בשביל.

תוך כדי ההפסקה ניסינו לברר עוד פרטים על השריפה ואז הגיעה מטיילת מהצד השני של השביל ואמרה שהיא חזרה מהכביש שנמצא חמש דקות משם, וחששם שלט שאומר שהחליטו לסגור את השביל בכל האזור של קרייטר לייק וכרגע לא ברור עדיין מה האלטרנטיבות. התחלנו להתאסף די הרבה מטיילים וכולם די היו בשוק, אז הלכנו יחד לפיש לייק לנסות להבין מה קורה. כמה חבר׳ה לקחו את זה ממש קשה, וזה אמנם מאוד מבאס, אבל בשלב מסוים פשוט אמרתי להם שייקחו את זה בפרופורציה ושזה בסך הכל שביל ושיותר מבאס אותי שאזור שם נשרף מאשר מקטע שסגור בשביל. בעל מקרה, העברנו יחד הרבה חבר׳ה את הזמן במסעדה בפיש לייק, וחלק החליטו שהם ילכו כמה שאפשר עד הקטע הסגור ואז ילכו על הכביש מסביב ויגיעו לקרייטר לייק דרך הכביש וחלק החליטו לדלג לגמרי ואולי לחזור אחכ.

אנחנו כנראה נלך עם ההורים של האפי צפונה מהשריפה ונטייל איתם כמה ימים ואז נעריך קוב את המצב בתקווה שישתפר ונוכל ללכת חזרה את המקטע הזה.